„Smartfonowy” PODBRUDEK

utworzone przez | 21 Mar 2020 | Uncategorized | 0 komentarzy

Co to jest ‚SMARTFONOWY” podbródek?Kiedyś mówiło się „gęsi podbródek”…. nazwa bardziej zbliżona do natury :)Dzisiejsze pokolenie niestety bardzo dużo spędza czasu nad ekranem telefonu,a  tym samy w pozycji pochyłej.Jest wiele skutków ubocznych takiej postawy ciała, ale dziś skupię się na PODBRÓDKU.
Dlaczego tak problem się nasila?           Kiedyś z tą częścią twarzy miały problem kobiety w starszym wieku, z powodu np.mniejszej wydajności produkcji, kolagenu, elastyny, grawitacji. Dziś już u nastolatków jest widoczny ten problem.
Skąd bierze się to zjawisko?Na „zwiodczałą” skórę podbródka ma bardzo duży wpływ postawa ogólna ciała, szyi,i głowy.Kiedy pochylamy głowę w\rzez długi czas nad monitorem telefonu, mięśnie szyi i skóra poddana jest zaciśnięciu mięśni w odwrotną stronę.To samo dzieję się przy np. czytaniu książki, choć ten cel jest dużo bardziej rozwojowy,zdrowszy i przyjemny.
Jak temu zaradzić?
– Najlepiej spędzać mnie czasu przed telefonem, a więcej na czytaniu książek- Starać się ułożyć się w pozycji wygodnej, tak aby głowa była prosto, a wzrok skierowany był do przodu,a nie w dół* możesz podłożyć sobie np.poduszki pod ręce tak,aby opierały się na nich- jeśli pracujesz przy komputerze (laptopie) możesz położyć sobie go na biurku, na książkach, a pisać, korzystając z dodatkowej klawiatury. W ten sposób monitor jest skierowany w linii prostej do twarzy.- NIE ZAPOMNIJ także o ćwiczeniach MIĘŚNI podbródka, pamiętacie je?
1.Utwórz z dłoni dwie PIĘŚCI  i dociśnij do nich  mocno BRODĘ,napierając w dół z całej siły
2. Spójrz wysoko do góry i  ‚CAŁUJ   NIEBO” robiąc mocnego szczerego  „DZIUBKA”3. Przy codziennym masażu twarzy NIGDY nie pomijaj podbródka, szyi i dekoltu.* Masuj zawsze DO GÓRY, wykonując ruchy GŁASKAJĄCE, później szybkie PODRZUCAJĄCE.4. Ćwicz także szyję zataczając delikatne kółka raz w prawo,raz w lewo oraz naciągając mięsień szyjny ,PATRZĄC raz w prawo, raz w lewo.5. Zawsze bądź DUMNA jak żyrafa i ZADZIERAJ NOSA 🙂
   ĆWICZ 2 RAZY DZIENNIE PO 5-10 POWTÓRZEŃ !!!i OGRANICZ korzystanie z telefonu do minimum .Powodzenia, CAŁUJĘ wysoko 😉
PS: Video z ćwiczeniami pokazowymi możesz zobaczyć na FB, INSTAGRAMIE , a już wkrótce na YOU TUBIE.Jeśli chcesz poćwiczyć razem ze mną.zadzwoń umówimy się na herbatę i ćwiczenia dobrane indywidualnie do Twoich potrzeb.

MIRA 🙂

Komentarze

Menu